Case Study →

Agencja social media Warszawa - Grupa Artemis


Social media odgrywają istotną rolę w życiu współczesnych ludzi. Mało kto nie dysponuje chociaż jednym kontem na wybranym portalu społecznościowym. Wykorzystuje się je do komunikacji ze znajomymi, podtrzymania i nawiązania relacji. Znaleźć w nich możemy również ciekawe artykuły, zdjęcia, publikacje, inspiracje czy nawet pracę.

Media społecznościowe to to sektor, w którym Twoja firma może pozyskać wielu potencjalnych klientów oraz podtrzymać relacje z tymi, których już posiada. Twoje przedsiębiorstwo nie będąc użytkownikiem social media traci ogromny rynek i nie wykorzystuje swoich możliwości. Jeśli nie wiesz, jak tego dokonać skontaktuj się z naszą agencją, a pomożemy Tobie zbudować zaangażowaną społeczność.

Jak działamy w mediach społecznościowych?

Mało jest osób, które nie wiedziałyby co to social media. Definicja mówi, że jest to serwis, który daje nam możliwość szybkiej wymiany informacji oraz łączy on użytkowników o podobnych poglądach i zainteresowaniach. Osoby posługujące się portalami społecznościowymi mogą tworzyć własne profile, listy znajomych i grupy. Możliwa jest również publikacja i udostępnianie muzyki, zdjęć, klipów wideo.

Media społecznościowe obecne są już w każdym zakątku świata. Dlatego też jest to idealne miejsce, w którym możemy znaleźć dla Ciebie wielu potencjalnych klientów. Jest to też świetne narzędzie, przy pomocy którego, zaoszczędzimy na reklamie, wypromujemy Twoje produkty oraz zbudujemy relacje i zaufanie klientów. W jaki sposób tego dokonamy?

Na początku wykonamy dokładny research i analizę rynku. Twoi klienci posiadają już konta w social mediach, dlatego należy dotrzeć do jak największej liczby. Zastanowimy się, z których mediów społecznościowych najczęściej korzystają Twoi potencjalni klienci. Kanałów na dotarcie do klientów jest wiele. Te najbardziej popularne portale społecznościowe to: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, Pinterest, TikTok.

Kolejnym krokiem będzie omówienie z Tobą celów, jakie chcesz osiągnąć we współpracy z nami. Zastanowimy się, dlaczego tutaj jesteś i co chcesz osiągnąć. Wśród głównych celów wymienianych jako powód aktywności w mediach społecznościowych znajdują się:

  • Zwiększenie świadomości marki,
  • Pozyskanie nowych klientów/leadów,
  • Zachęcanie klientów do ponownego dokonanie zakupów i odwiedzenie strony,
  • Zmniejszenie kosztów na reklamę
  • Zwiększenie zaangażowania na Twoim profilu
  • Zwiększenie sprzedaży
  • Zwiększona liczba udostępnianych postów
  • Wzrost liczby obserwujących Twój profil

Po trzecie sprawimy, że Twój profil będzie ciekawy i wyjątkowy. Po wcześniejszym przeanalizowaniu Twojej konkurencji na portalach społecznościowych, znajdziemy czynnik, który Ciebie wyróżni.

Następną czynność jaką wykonamy będzie zastanowienie się, o czym będziemy pisać na portalach i jakie zdjęcia umieścimy na Twoim profilu. Każdy wpis na profilu powinien być ciekawy i angażujący, a zdjęcie wykonane w taki sposób, aby zatrzymało wzrok Twoich klientów na dłużej.

Na końcu skupimy się na analizie, doskonaleniu i optymalizacji działań. Badając zasięg poszczególnych zdjęć i komunikatów dowiemy się jakie treści najlepiej trafiają do Twojej grupy docelowej.

Strategia marketingu w social media

Samodzielne prowadzenie fanpage’a w mediach społecznościowych zajmuje wiele czasu. Budowanie stabilnej i mocnej pozycji na tym rynku wymaga znajomości technik, ciągłym poznawaniu nowości i narzędzi komunikacji marketingowej. Nasza agencja ArteMis pomoże Twojej firmie wdrożyć profesjonalna strategię marketingu w social mediach. Wśród naszych pracowników posiadamy najlepszych specjalistów w tej dziedzinie, którzy stworzą dla Ciebie angażujące treści, zachęcą użytkowników do aktywności i wzbudzą zainteresowanie u nowych, potencjalnych klientów.

Twoją strategię marketingu na portalach społecznościowych zbudujemy przy pomocy następujących etapów:

  • Przeanalizujemy Twoją sytuację wyjściową

Wykorzystamy do tego jedną z technik analitycznych, bardzo przydatną podczas tworzenia strategii w mediach społecznościowych, czyli analizę SWOT. Korzystając z tej strategii wyznaczamy mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia Twojej firmy. Dzięki takiemu rozwiązaniu zbudujemy solidne podstawy, które są zarazem pierwszym krokiem w tworzeniu całej strategii social media.

  • Zdefiniujemy cele

Zaczynając pracę przy tworzeniu Twojego profilu na social mediach musimy ustalić, co chcesz osiągnąć przy ich pomocy. Przykładowe cele jakie możesz sobie założyć to:

  • Zwiększenie sprzedaży o X% w określonym czasie,
  • Poprawę rozpoznawalności Twojej marki,
  • Zdobycie określonej liczby klientów/leadów,
  • Większy ruch na stronie, poprawa konwersji,
  • Zwiększone zaangażowanie użytkowników na Twojej stronie,
  •  

Określając cele korzystamy z analizy SMART, czyli:

  • Specific – cele muszą być konkretne i jednoznaczne, precyzyjnie określające co chcemy zdobyć w jakim czasie,
  • Measurable – każdy cel powinien być łatwy w sprawdzeniu i zdefiniowaniu, czy dana strategia przynosi spodziewane efekty,
  • Achievable – cele mają być możliwe do osiągnięcia, nie możemy ustalać rzeczy niewykonalnych,
  • Realistic – każdy cel powinien być dostosowany do naszych możliwości (zasobów pieniężnych, dysponowanym czasie oraz kadry pracowniczej)
  • Time-bound – ustalamy konkretny czas, w którym zadanie ma być zrealizowane
  • Ustalimy target

Na tym etapie ustalamy do kogo kierowane będą Twoje produkty bądź usługi. Kto będzie Twoim odbiorcą. Przeanalizujemy czyje problemy mogą rozwiązać, do kogo trafią, którzy klienci poczują, że to właśnie oni chcą nabyć ten produkt. Ma to bowiem duże znaczenie w doborze języka, kanału social media, contentu na jaki się zdecydujemy itp.

  • Wybierzemy kanał komunikacji

Kanałów social media jest wiele, ale nie powinno się korzystać z każdego. Prowadzenie mediów społecznościowych zajmuję dużo czasu i praca nad wszystkimi profilami będzie zbyt droga i nieefektywna. Dlatego też należy dostosować kanał do grupy, do której chcemy dotrzeć. Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook, który polecamy większości branż. Zwracając uwagę na to, o jakim charakterze jest Twoja firma, wybierzemy stosowane dla Ciebie portale takie jak: Twitter, Instagram, Pinterest itp.

  • Będziemy monitorować konkurencję

Obserwując konkurencję dowiadujemy się co sprawdza się wśród konkurentów. Przeanalizowanie działań jakie prowadzą, da nam wiedzę z kim walczymy o klienta i jakich rozwiązań powinniśmy szukać.

  • Poprowadzimy Twojego bloga

Wartościowe teksty sprawiają, że klienci chętnie je czytają, a także wracają na Twój profil, aby przeczytać następne. Wpisy merytoryczne, edukacyjne czy branżowe określają jakość dostarczanego contentu przez Twoją firmę, co wpływa na zaufanie i ruch na stronie.

  • Stworzymy lead magnet

Lead magnet to zachęta do pozostawienia leada (imię i nazwisko, adres e-mail, numeru telefonu) w zamian za darmową ofertę stanowiącą wartość dla potencjalnego klienta (e-book, dostęp do materiałów video, zaproszenie na webinar, itp.). Takie rozwiązanie zwiększy Twoje szanse na pozyskanie nowych klientów i ułatwi przekierowanie ich na firmową stronę internetową.

  • Zadbamy o dobry research

Przeprowadzenie research’u to podstawa naszych działań. Dane uzyskane ze skutecznej analizy pozwolą na zestawienie właściwego modelu klienta z tym, do kogo trafiają Twoje firmowe media społecznościowe. Te informacje doprowadzą nas do efektywnego opracowania strategii dalszego działania.

  • Dostarczymy kontent, który zaangażuje użytkowników

Aktywność w mediach społecznościowych jest bardzo ważna. To właśnie ona tworzy wokół Twojej marki społeczność, co bardzo ułatwia pracę w budowaniu marketingu social media. W momencie, kiedy Twój profil biznesowy jest chętnie odwiedzany, klienci lubią wpisy i zdjęcia na Twoim portalu, czynnie uczestniczą w dyskusjach, to sukces jest łatwiejszy do osiągnięcia.

  • Będziemy mierzyć wyniki i testować nowe rozwiązania

Samo bycie na portalach społecznościowych to jedno, ale nie możemy również zapominać o mierzeniu działań i testowaniu nowych rozwiązań. Zawsze zwracamy uwagę na to, aby zmieniać taktykę i ulepszać ją w momencie, kiedy prowadzone poczynania nie przynoszą żądanych efektów.

  • Zaangażujemy się

Zawsze pamiętamy o tym, aby czynnie uczestniczyć w relacjach z klientami. Nasi specjaliści aktywnie biorą udział w odpowiadaniu na wszystkie komentarze użytkowników. Dbają o to, aby czuli się oni zauważeni i wiedzieli, że są dla nas ważni.

Budowanie zaangażowania w mediach społecznościowych

Użytkownicy spędzają dużo czasu dziennie na przeglądaniu mediów społecznościowych. Co oznacza, że codziennie mają dostęp do tysiąca komunikatów, w tym także i Twoich. Prowadzenie fanpage to podstawa komunikacji z klientem, tym obecnym oraz potencjalnym. Dzięki czynnej aktywności na profilach społecznościowych budujemy trwałą relację z klientem oraz zwiększamy zaangażowanie względem Twojej marki.

Ale jak sprawić, żeby na dłużej zatrzymać użytkownika przy Twojej publikacji? Co zrobić, aby zostawił on po sobie ślad w formie komentarza czy reakcji? Poniżej zdradzimy Tobie jakie metody my stosujemy, by zwiększyć zaangażowanie na Twoim profilu społecznościowym.

  • Odpowiadamy na komentarze oraz wiadomości prywatne Twoich followersów i dziękujemy za udostępnienia.
  • Zachęcamy użytkowników do pozostawienia komentarza, udostępnień bądź reakcji przy skorzystaniu z wezwania do działania.
  • Aktywnie prowadzimy profile kanałów Twojej firmy. Dodajemy zdjęcia, posty, publikacje, itp.
  • Aby zaciekawić Twoich odbiorców, do każdej publikacji dołączmy zdjęcie. Sam tekst nie wpływa korzystnie na widoczności treści ani zaangażowaniu pod nią.
  • Publikując zdjęcia zwracamy uwagę na to, aby był na nim motyw ludzki. Oglądający zdjęcie poczuje wtedy bliższą więź z Twoją marką.
  • Dbamy o to, aby najciekawsze, najważniejsze i najbardziej interesujące wiadomości znajdowały się na początku posta. Dzięki takim metodom zwiększamy prawdopodobieństwo przeczytania całego tekstu przez Twoich odbiorców.
  • Chcąc zmniejszyć barierę między marką a użytkownikiem stosujemy emotikonki. Wprowadzają one „luźniejszą” atmosferę na profilu.
  • Sprawdzamy Twoje statystyki, aby wiedzieć, które posty, zdjęcia, artykułu, mają największy potencjał. W ten sposób dowiadujemy się jaki jest najlepszy sposób na umocnienie zaangażowania odbiorców.
  • Nasze posty wyrażają emocje. Nie boimy się pokazać naszego zaangażowania, którym zarażamy innych!

Prowadzenie mediów społecznościowych Warszawa

Prowadzenie social media jest bardzo czasochłonnym zajęciem. Dlatego też zleca się obsługę mediów społecznościowych agencjom zewnętrznym. Grupa ArteMis, która jest wyspecjalizowana w tej dziedzinie wykona za Ciebie tę pracę. Działania jakie m. in. dla Ciebie przeprowadzimy, to:

Prowadzenie Facebooka:

  • Opracowanie strategii
  • Utworzenie lub uzupełnianie profilu
  • Stworzenie pomysłów do publikacji
  • Dodawanie postów według ustalonego harmonogramu
  • Pełną obsługę graficzną
  • Kreatywny copywriting
  • Moderowanie dyskusji pod postami
  • Kontrolowanie Messengera

Prowadzenie Instagrama:

  • Opracowanie strategii
  • Utworzenie lub uzupełnianie profilu
  • Stworzenie pomysłów do publikacji
  • Dodawanie postów według ustalonego harmonogramu
  • Całkowitą obsługę graficzną
  • Kreowanie InstaStories
  • Zbudowanie bazy firmowych hashtagów
  • Zintegrowanie z innymi profilami
  • Inspirujące dyskusje pod postami
  • Monitorowanie Direct Message

Prowadzenie LinkedIn:

  • Opracowanie strategii
  • Utworzenie lub uzupełnianie profilu
  • Stworzenie pomysłów do publikacji
  • Dodawanie postów według ustalonego harmonogramu
  • Zbudowanie bazy firmowych hashtagów
  • Obsługa graficzna profilu
  • Dyskusje pod postami
  • Monitoring inMail

Na Twoje życzenie utworzymy wizerunek w social media Twojej marki na innych portalach społecznościowych (YouTube, Twitter, Pinterest itp.). Nasza Agencja social media Warszawa zachęca do skontaktowania się z naszym specjalistą, aby dowiedzieć się jakie działania wykonamy dla Ciebie, żeby wzmocnić Twój marketing w mediach społecznościowych.

Reklama w mediach społecznościowych

Reklama w social media wyświetlana jest w mediach społecznościowych. Większość portali, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter, umożliwia emitowanie płatnych reklam. Po utworzeniu takiej reklamy wyświetla się ją konkretnej grupie odbiorców, za co pobierane są opłaty. Reklama na portalach społecznościowych przynosi wiele korzyści i daje dużo możliwości. Możemy dzięki niej w szybki sposób dotrzeć do nowych klientów przy ściśle określonej grupie docelowej. Podstawowe korzyści jakie zyskasz dzięki stworzeniu takiej reklamy przez naszą agencję to:

  • Duży zasięg – w związku z tym, że prawie każdy posiada profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym, możemy być pewni, że Twoja reklama może dotrzeć do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów
  • Niskie koszty – w porównaniu z innymi formami promocji Twojej marki w sieci, ta jest tańsza. Koszty można dostosować do Twoich możliwości i na bieżąco je kontrolować.
  • Budowa wizerunku firmy – media społecznościowe, to idealnie miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoja ofertę i promocję
  • Zaangażowanie użytkowników – budowany jest bezpośredni kontakt z nabywcami, można poznać ich opinię o produkcie/usłudze.


Analiza działań w social mediach

Dlaczego analizujemy działania w mediach społecznościowych? Aby nie działać po omacku i podejmować mądre, skuteczne decyzje.

Analizę działań w social mediach zaczynamy od wyznaczenia mierzalnych, kluczowych wskaźników efektywności (KPI), które umożliwiają pomiar naszych działań. KPI ustalamy tak, aby miały one zrozumiałą formę dla każdego, były ambitne, łatwe do szybkiej analizy i optymalizacji. W zależności od branży, wskaźniki mogą się różnić. Przykłady wskaźników, które przeanalizujemy dla Twojej marki, to:

  • Procentowe dotarcie do założonej grupy docelowej
  • Procentowe zaangażowanie wśród grupy docelowej
  • Ilość przejść z portali społecznościowych na Twoja witrynę
  • Jaka była liczba odtworzeń materiałów wideo
  • Wartość koszyka z przekierowań z social mediów na Twoją witrynę
  • Czas reakcji i odpowiedzi


Narzędzia social media
, przy pomocy których przeprowadzimy analizę Twoich portali społecznościowych, to:

  • Google Analytics – pomaga przeanalizować ruch na Twojej stronie internetowej
  • Brand24 – służy do monitorowania social media i Internetu
  • Adobe Stock i Pixabay – strony, które posiadają w swojej bazie niezliczoną ilość zdjęć

Obsługa mediów społecznościowych przez agencję

Obsługę mediów społecznościowych należy postrzegać jako inwestycję. Rozbudowa Twojej firmy w social mediach wpływa na długotrwałe nawiązywanie więzi z odbiorcami. Prowadzenie portali społecznościowych, to jedna z najlepszych i najtańszych form reklamowania Twojego przedsiębiorstwa.

Zlecanie obsługi portali społecznościowych, to coraz częstsza praktyka wśród dużych i małych przedsiębiorstw. Samodzielne prowadzenie portali jest często dużym problemem dla większości przedsiębiorstw. Niezainwestowanie w ten kanał przekazu informacji, pozostawi zaś Twoją firmę daleko w tyle za konkurencją. Nasza agencja pomoże Twojemu przedsiębiorstwu rozwinąć się w środowisku mediów społecznościowych. Opracuje i wprowadzi w życie czynności, które zbudują wizerunek Twojej marki w social mediach.

Oferta na reklamę w mediach społecznościowych

Grupa ArteMis zrobi wszystko, aby profil Twojej firmy w mediach społecznościowych wzbudził ciekawość i zainteresowanie innych użytkowników. Dokonamy wszelkich starań, aby klienci chętnie odwiedzali Twoje profile, a także komentowali posty i udostępniali publikacje. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, porozmawiaj z naszym specjalistą. Przedstawi on Tobie nasza ofertę i uzgodni wraz z Tobą plan działania.

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.