Case Study →

Skuteczny marketing w Internecie - na czym polega?


Nieustanny rozwój Internetu, szybkość z jaką zmienia się ten rynek i stale pojawiające się nowe trendy sprawiają, że nie wystarczy już tylko zwykła reklama. Ważne jest, by zadbać o to, aby Twoja firma była inna od konkurencji.

Wdrożenie nowoczesnych i sprawnych działań, jakie oferuje marketing online, może mieć znaczący wpływ na rozwój Twojej firmy. Rosnąca liczba użytkowników, którą daje Internet, to także możliwość na pozyskanie nowych klientów, a co za tym idzie wzrostu Twoich zysków. Dlatego ważne jest, aby skupić się na dotarciu do jak największego grona potencjalnych odbiorców.

Jakich narzędzi użyć do promowania marki w Internecie?

Czym jest e-marketing?

Co wyróżni Twoją firmę spośród konkurencji?

Nasza agencja marketingu internetowego pomoże Tobie w uzyskaniu odpowiedzi na te i inne pytania. Przy pomocy odpowiedniej reklamy, którą wykonamy, sprawimy, że Internet będzie kluczowym kanałem wpływającym na Twój sukces.

Na czym polega marketing internetowy?

Marketing internetowy to działania i strategie mające na celu wsparcie sprzedaży usług i produktów. Przy pomocy portali społecznościowych, aplikacji mobilnych i wyszukiwarek internetowych marketing online kreuje pozytywny wizerunek i rozpoznawalność firmy w sieci.

Nasza agencja dzięki skutecznemu marketingowi internetowemu zapewni Twojej firmie większą dostępność, niskie koszty i szybki czas zwrotu inwestycji. Przy wykorzystaniu rozwoju Internetu, technologii i postępu w informatyzacji społeczeństwa sprawimy, że zwiększy się popularność Twojego przedsiębiorstwa w sieci.

Co potrzebujesz do prowadzenia marketingu internetowego?

Do budowania marketingu online dla firmy potrzebne są cztery podstawowe elementy:

  • Strona internetowa – jest to najważniejszy element działań e-marketingu. Chcąc reklamować Twoją firmę potrzebujemy miejsca, do którego będziemy kierować wszystkich Twoich potencjalnych klientów.
  • Fanpage w mediach społecznościowych – profile na mediach społecznościowych znacznie ułatwiają reklamowanie Twojej marki w sieci. Zakładając fanpage możemy kontaktować się z Twoimi klientami i informować ich o nowościach na stronie www. Publikując zdjęcia na profilu, możemy np. pokazać nabywcom nowy produkt lub usługę.
  • Persona – jest to m. in. grupa docelowa. Na podstawie danych z narzędzi analitycznych jesteśmy w stanie dowiedzieć się jakie są upodobania, wiek, płeć, czy nawet jak spędzają czas wolny Twoi przyszli klienci. Robi się to po to, aby ukierunkować wszystkie działania pod personę.
  • Customer journey – czyli ścieżka zakupowa klienta. Jest to bardzo ważna praktyka w marketingu internetowym. Pomaga ona nam zrozumieć każdy etap zakupowy klientów. Dzięki poznaniu ich zachowania jesteśmy w stanie w świadomy sposób zaplanować treść reklamy dla tych, którzy dopiero zaczynają interesować się Twoją marką, jak i tych których chcemy utrzymać stale przy Twojej firmie. W zależności od tego w jakiej branży działasz liczba etapów może się zwiększyć. Standardowo jednak jest 5 takich kroków:
  • Budowanie świadomości – („chcę”) klient uświadamia sobie potrzebę.
  • Rozważanie zakupu – („szukam”) na tym etapie poszukuje informacji, porównuje oferty i czyta recenzje.
  • Zakup – („kupuję!”) etap podejmowania decyzji zakupu.
  • Obsługa – („używam”) nabywca korzysta z zakupionego produktu.
  • Lojalność – („polecam!”) użytkownik jest zadowolony z nabytego produktu i poleca go znajomym.

Cechy marketingu online

Podstawową cechą marketingu internetowego jest interaktywność. To do tworzenia relacji z klientem zmierzają wszystkie działania ArteMis i to one wpływają na prawdziwy sukces. Dzięki tym działaniom kreujemy i utrwalamy więzi między Twoją marką a odbiorcą.

Cechy marketingu online, które wykorzystujemy do zbudowania Twojego sukcesu w sieci, to:

  • Interaktywność – możliwość bezpośredniej wymiany informacji z klientem poprzez wykorzystanie komunikacji online (chat, e-mail, portale społecznościowe),
  • Szeroka wiedza o kliencie możliwa jest dzięki analityce internetowej i badaniu jego zachowań (weryfikacja danych demograficznych, badania zainteresowań, zdarzeń z życia),
  • Precyzyjna personalizacja komunikatów – możliwość sformułowania zintegrowanych przekazów, dostosowanych do różnych grup odbiorców,
  • Nieograniczony czas i zasięg działania (przez całą dobę, na całym globie),
  • Bardzo duża elastyczność – możliwość dynamicznego wdrożenia zmian, sprawna rekcja na zapotrzebowanie rynku),
  • Maksymalna optymalizacja kosztów i dostosowanie ich do specyfiki branży,
  • Pełna kontrola nad podejmowanymi działaniami (mierzenie efektów dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych).

Narzędzia marketingu internetowego

Nasza agencja marketingu internetowego dzięki analizie danych opracowuje strategię działań, wprowadza zmiany i zwiększa ruch na Twojej stronie. Narzędzia marketingowe, z których korzystamy pozwalają szybko i precyzyjnie mierzyć oraz analizować efekty prowadzonych przez nas prac. Przykładowe narzędzia e-marketingu, które stosujemy to:

  • Google Analytics – przy pomocy tego narzędzia kompleksowo analizujemy ruch na Twojej stronie internetowej (kim są osoby odwiedzające stronę, które strony przeglądają i ile czasu na nich spędzają, które źródło ruchu przynosi najlepsze efekty),
  • Google Search Console – narzędzie Google służące do analizy SEO, daje możliwość sprawdzenia stanu zaindeksowania Twojej witryny oraz weryfikuje potencjalne błędy na stronie, które mają wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google,
  • Freshmail – to program mailowy, który umożliwia nam budowanie Twojej bazy mailowej i pozwala na wysyłanie profesjonalnych wiadomości z oferta do Twoich klientów,
  • YouTube Analytics – narzędzie to sprawia, że dowiadujemy się jak filmy na Twojej witrynie pomagają w promocji strony (do kogo i gdzie docierają, jak długo odbiorcy je oglądają),
  • Statystyki Facebook – umożliwiają nam pomiar wielu zmiennych (polubienia, komentarze, udostępnienia, skuteczność reklam, aktywności użytkowników).


Rodzaje marketingu internetowego

Decydując się na reklamowanie firmy w Internecie mamy do wyboru wiele metod. Formy jakie wybieramy do budowania popularności Twojej marki w sieci pozwalają na dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów i zapewniają maksymalną rozpoznawalność.

Rodzaje marketingu internetowego, które wykorzystujemy to:

  • Pozycjonowanie i optymalizacja stron – obowiązkowy element strategii marketingu internetowego, ponieważ gwarantuje ruch na Twojej witrynie i zwiększa zainteresowanie klientów. Celem optymalizacji jest pojawienie się Twojej strony internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe.
  • E-mail marketing – wykorzystuje pocztę elektroniczną w kwestiach marketingowych. Używany jest on przez naszą firmę w różnych formach: newsletter, mailing czy autoresponder. Podstawowym zadaniem e-mail marketingu jest komunikacja z nabywcą przy pomocy poczty e-mail, tworzenie i analiza bazy mailingowej oraz zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty Twojej firmy.
  • Content marketing – to nic innego jak umieszczanie treści na witrynie internetowej, blogu czy portalach społecznościowych. Wartościowy content, czyli treści, pozytywnie wpływa na pozycjonowanie i wizerunek Twojej firmy. Podczas budowania content wpływamy na generowanie leadów, wzmacniamy zaufanie dla Twojej marki, przyciągamy zainteresowanie i podnosimy ruch na stronie. Narzędzia content marketingu, z których korzysta nasza agencja to: zdjęcia, grafiki, video, wpisy na blogach, raporty, tutoriale, artykuły eksperckie, podcasty audio, podcasty video.
  • Linkowanie – polega na pozyskiwaniu linków z innych stron internetowych. Najlepszym sposobem jest pozyskanie linków ze stron, które posiadają wartościowe treści i są wysoko w rankingach wyszukiwarki Google.
  • Google Ads – przy pomocy Google Ads pozwalamy zaistnieć Twojemu przedsiębiorstwu w miejscach oznaczonych jako reklama. Zaleta tej formy reklamy jest pełna kontrola kosztów, możliwość personalizacji lokalizacji, zainteresowań, wieku i płci. Reklama strony internetowej poprzez Google Ads umożliwia nam samodzielne i dynamiczne ustalanie stawek za kliknięcie oraz ogół wydatków dziennych i miesięcznych.
  • Social media – intensywny rozwój portali społecznościowych sprawił, że aktualnie większość konsumentów posiada profil na co najmniej jednym z nich. Skuteczny marketing internetowy w social mediach powinien dostosować publikowane treści do odbiorców każdego kanału. Przed wprowadzeniem Twojej firmy do portali społecznościowych nasi specjaliści dokładnie przeanalizują branżę i działania konkurencji, a także jasno określają cele i grupę docelową. Odpowiednie prowadzenie profilu Twojej marki przez naszych ekspertów sprawi, że zyskasz darmową reklamę, co sprzyja poprawieniu wizerunku firmy i co za tym idzie, zwiększy zysk ze sprzedaży.
    • E-marketing najczęściej wykorzystuje takie social media jak:
  • Facebook – najbardziej rozpoznawalny portal społecznościowy. Przy systematycznym udostępnianiu zdjęć, filmów i postów mamy stały kontakt z klientami. Śledząc ich aktywność na Twoim portalu (udostępnienia, lajki, komentarze), wiemy które produkty wzbudzają w nich największe zainteresowanie, a nad którymi trzeba bardziej popracować.
  • Instagram – użytkownicy tego portalu są młodsi od tych, którzy korzystają z Facebooka. E-marketing na Instagramie opiera się na zdjęciach, filtrach, tekstach, a przede wszystkim na hashtagach. To właśnie one umożliwiają potencjalnym klientom natrafienie na Twoje konto Instagramowe.
  • YouTube – to serwis, w którym za darmo możemy umieścić oraz odtwarzać filmy wideo. Przy wykorzystaniu YouTube prezentujemy najważniejsze wydarzenia z życia Twojej firmy, publikujemy informacje czy materiały dedykowane dla Twoich klientów.
  • Twitter – kiedy szukamy najważniejszych informacji, najlepiej sprawdzi się w tym Twitter. To portal, w którym w szybkim tempie przekazuje się treściwe informacje. Aby zwiększyć zainteresowanie fanów korzystamy z hashtagów, które umożliwiają zdobycie większej ilości followersów.
  • LinkedIn – portal biznesowy, który pozwoli wypromować Twój wizerunek jako eksperta w danej branży. Dzieląc się fachową wiedzą z klientami budujemy relację i zaufanie. Możemy przedstawić Twój zespół co sprawi, że konto będzie autentyczne i wiarygodne.
  • Pinterest – świetnie nadaje się w takich branżach jak: kosmetyczna, odzieżowa, żywnościowa czy projektowanie wnętrz, w których potencjalny nabywca szuka inspiracji. Portal umożliwia dodawanie Pinu, który stanowi odnośnik do Twojej strony internetowej, a co za tym idzie, zwiększa na niej ruch.
  • TikTok – aplikacja mobilna, w której umieścisz krótkie filmiki. Zyskuje coraz większą popularność u młodszej grupy odbiorców. To duże pole manewru dla Twojego przedsiębiorstwa, aby zareklamować Twój produkt w ciekawy i dynamiczny sposób.
  • Buzz marketing (marketing szeptany) – głównym założeniem tej formy promocji w Internecie jest to, aby wywołać na tyle duży efekt na odbiorcach, aby zaczęli rozpowszechniać między sobą wiadomości o Twojej firmie i jej działalności. Taki rodzaj działań widujemy na forach internetowych, w komentarzach, podczas udostępniania Twoich produktów lub usług.
  • Programy partnerskie (marketing afiliacyjny) – polega to na poleceniu konkretnej marki w zamian za świadczenia wypłacane polecającemu. Przedsiębiorstwo, które sprzedaje produkty bądź usługi, udziela reklamodawcy prowizję od sprzedaży. Nasi partnerzy wykonują działania marketingowe za swojego reklamodawcę.

Korzyści marketingu internetowego

W obecnym świecie większość firm wykorzystuje Internet jako medium do rozwoju swojego przedsiębiorstwa. ArteMis, jako agencja marketingu internetowego przy właściwym opracowaniu i przetestowaniu tego obszaru uzyska dla Twojej marki wiele wysokich wyników w postaci biznesu i klientów. Najważniejsze korzyści, jakie zyskasz z przeprowadzenia kampanii marketingowej w sieci, to:

  • Możliwość dotarcia do wielu klientów przez całą dobę,
  • Możliwość dostosowania komunikatu do odbiorcy,
  • Budowa i dopasowanie działań do grupy docelowej,
  • Zwiększenie wiedzy o grupie docelowej,
  • Kreowanie stabilnego wizerunku firmy,
  • Szeroki zasięg prowadzonych działań reklamowych,
  • Szybkość wdrożenia kampanii reklamowych,
  • Elastyczność i możliwość modyfikacji kampanii reklamowych,
  • Interaktywność,
  • Automatyzacja działań,
  • Pełna kontrola i optymalizacja kosztów,
  • Globalny zasięg kampanii,
  • Możliwość analizy i optymalizacji,
  • Powiększony zasięg sprzedaży.

E-marketing – jak analizować efekty?

Skuteczny marketing w Internecie zależy w głównej mierze od tego jak precyzyjnie określimy nasze cele, które chcemy osiągnąć dla Twojej marki. Cele kampanii marketingowej online są wyznaczane w taki sposób, aby nasi specjaliści mogli, oceniając ich realizację, oprzeć się na danych, które mogą łatwo pozyskać, porównać i przeanalizować. Należą do nich m. in.:

  • zwiększenie zysków sprzedaży,
  • pozyskanie nowych leadów,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • wzrost świadomości marki,
  • zwiększenie liczby wyświetleń Twojej reklamy,
  • znalezienie się wśród pierwszych dziecięciu pozycji wyświetlanych w wyszukiwarce

Wnioski z takiej analizy pojawiają się po kilku pierwszych miesiącach i służą nam do ocenienia efektywności przeprowadzonych działań, a następnie ich optymalizacji i ulepszania.

Najistotniejsze wskaźniki, które są mierzone, aby efektywnie poprawić Twoją komunikację marketingowo-wizerunkową to:

  • KPI (key performance indicators) – kluczowe wskaźniki efektywności, pozwalają na ustalenie, czy zostały osiągnięte założone cele,
  • CPC (cost per click) – wskaźnik określający kwotę, którą płacisz za każde kliknięcie w reklamę,
  • CPA (cost per acquisition) – koszt pozyskania klienta,
  • CPL (cost per lead) – kwota jaką płacimy za pozyskanie pojedynczej transakcji lub leada,
  • LTV (lifetime value of a customer) – średnia wartość klienta przez cały okres współpracy z firmą,
  • ROI (return on investment) – zwrot z inwestycji,
  • Ruch na Twojej stronie,
  • Wzrost bazy kontaktów,
  • Dochody ze sprzedaży,
  • I wiele innych.

Oprócz obliczania wartości wskaźników, korzystamy ze specjalistycznych narzędzi analitycznych, które w szybko i precyzyjnie dostarczają nam pomocne i wartościowe informacje. Narzędzia, którymi się posługujemy opisaliśmy na początku artykułu.

digital marketing – Grupa Artemis

Skąd brać wiedzę na temat marketingu internetowego?

Ilość informacji, którą możemy zdobić o marketingu internetowym jest ogromna. Wiele wiadomości, które przydadzą się Tobie w tej dziedzinie, znajdziesz w sieci. Gdzie więc szukać wiedzy o e-marketingu?

  • Fanpage i grupy na Facebooku,
  • Blogi o marketingu internetowym,
  • Fora internetowe,
  • Kanały na YouTube,
  • Książki i e-booki o marketingu internetowym,
  • Kursy online,
  • Szkolenia,
  • Podcasty,
  • Portale branżowe,
  • Media społecznościowe,
  • Studia podyplomowe z marketingu internetowego,
  •  

Żadna wiedza teoretyczna nie zastąpi jednak wiedzy zdobytej w praktyce. Jeśli chcesz uzyskać rzetelne i specjalistyczne informacje, zgłoś się do naszej agencji ArteMis. Nasz specjalista udzieli Tobie wskazówek jak właściwie działać w Internecie, która droga będzie najlepsza dla Twojej firmy.

Jak wybrać agencję do marketingu online?

Wybór dobrej agencji marketingu online nie jest prosty. Branża marketingu internetowego w Polsce w ostatnich latach bardzo się rozwinęła, w związku z czym, na rynku pojawiło się wiele agencji, z których pomocy możecie skorzystać. Jak więc wybrać odpowiednią agencję marketingową, która będzie najbardziej skuteczna w swoich działaniach?

  • Zwróć uwagę na portfolio, zobacz jakie projekty dana firma zrealizowała, którzy klienci jej zaufali.
  • Przyjrzyj się efektom jej pracy. Sprawdź jaka jest jakość zrealizowanej przez daną agencję strony internetowej, czy projekt jest nowoczesny, funkcjonalny i czy treści w niej zawarte są odpowiednie dla Twojego przedsiębiorstwa.
  • Obejrzyj stronę www agencji, z której usług chcesz skorzystać, zapoznaj się z jej wizerunkiem.
  • Dowiedz się jakie jest doświadczenie agencji, czy dana firma posiada certyfikaty, czy bierze udział w konferencjach lub szkoleniach, prowadzi firmowego bloga i publikuje na branżowych portalach.
  • Poznaj opinię i rekomendację innych klientów, jak oceniają agencję, z którą chcesz zacząć współpracę.
  • Zapytaj agencję z jakich narzędzi korzysta czy są one profesjonalne i przyniosą Twojej firmie założone efekty.
  • Jak długo działa na rynku. Im dłużej, tym lepiej. W takiej sytuacji wiemy, że posiada niezbędne doświadczenie i jest na tyle skuteczna, że przetrwała długi okres w konkurencyjnej branży.

Oczywiście nie znajdziesz wszystkich odpowiedzi, dopóki nie zaczniesz współpracy z agencją marketingu internetowego. Aby jednak ułatwić Tobie wybór zapraszamy do skontaktowania się z Grupą ArteMis w celu rozwiania wszystkich Twoich wątpliwości. Udzielimy Tobie kompetentnych informacji o tym jak będzie wyglądała nasza współpraca i co osiągniesz dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu. Udowodnimy Tobie, że warto postawić na naszych specjalistów.

Ile kosztuje marketing strony internetowej?

Ustalenie kosztów marketingu strony internetowej jest trudno jednoznacznie i konkretnie oszacować. Spowodowane jest to wieloma zmiennymi czynnikami, bowiem każdy klient, z którym mamy do czynienia, jest wyjątkowy.

Po dogłębnym poznaniu Twojej firmy przez naszych ekspertów, tego na jakim rynku działasz, jakie są Twoje cele i potrzeby, kim są Twoi klienci, jaki budżet chcesz przeznaczyć na marketing, możemy zaproponować i wycenić konkretne działania. Wszystkie nasze rozwiązania dostosujemy konkretnie pod Twoją firmę, aby planowana kampania przyniosła pożądane wyniki. Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu e-marketingu i wiemy jakie działania sprawdzą się w Twojej branży i w które narzędzia najlepiej zainwestować w przypadku Twojego przedsiębiorstwa.

Zapraszamy do skontaktowania się z naszym specjalistą w celu rozmowy i przeprowadzania wstępnego audytu, na podstawie którego oszacujemy koszty naszej współpracy.

Pozwólmy zaistnieć Twojej firmie w Internecie!

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Jesteśmy tu dla Ciebie.

W obliczu COVID-19 w naszej Agencji pracujemy w pełni zdalnie. Działamy regularnie. Jeśli obecna sytuacja w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoją firmę pomożemy w zakresie zarządzania marketingowego lub usług konsultingowych. Skontaktuj się z nami - jesteśmy do Twojej dyspozycji.