Case Study →
„Nie palę, bo…” to ogólnopolski projekt informacyjno-edukacyjny, który był organizowany przez Ministerstwo Zdrowia i Pracodawców RP. Zadaniem prowadzonych działań była edukacja pracowników i pracodawców poprzez działania informacyjno-edukacyjne i profilaktyczne w miejscach pracy w zakresie możliwości rzucenia nałogu palenia wyrobów tytoniowych i odtytoniowych.
Projekt „Nie palę, bo” to program z misją. Zadaniem prowadzonych działań była edukacja pracowników i pracodawców poprzez działania informacyjno-edukacyjne i profilaktyczne w miejscach pracy w zakresie możliwości rzucenia nałogu palenia wyrobów tytoniowych i odtytoniowych. Przeprowadzono komunikację pozytywną nastawioną na informowanie o korzyściach, jakie niesie za sobą rozstanie się z nałogiem, nie tylko dla palaczy, ale również ich najbliższego otoczenia. Główną grupą docelową byli pracodawcy i pracownicy, którzy podczas pracy traktują wyjście na papierosa, jak przerwę od obowiązków. Stałe przebywanie w dymie tytoniowym ma wpływ na ich samopoczucie, co przenosi się na efektywność, a na końcu prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. Grupa pracowników została podzielona na dwie oddzielne: fizyczni i biurowi. Dotarliśmy z projektem do obydwu, poprzez dostosowane działania. Pracownicy biurowi więcej czasu spędzają przed komputerem, dlatego też do nich głównie kierowane były komunikaty online. Natomiast komunikacja offline, czyli działania typu: roadshow skierowane były m.in. do pracowników fizycznych.
Podczas prowadzenia akcji „Nie palę, bo…” wytworzono materiały, które zachęcały uczestników do udziału, a przede wszystkim pomogły im w walce z problemem dotyczącym używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych. Dedykowana kampania wymagała stworzenia brandingu jej odpowiadającego. Spójna koncepcja graficzna pozwoliła na lepsze zapamiętanie kampanii oraz utożsamianie się z nią.
Integralną częścią projektu była aplikacja, która w prosty sposób pokazywała jaki wpływ ma palenie oraz co stanie się gdy użytkownik będzie palił dalej. Powszechne smartfony wraz z rosnącą liczbą wartościowych aplikacji mobilnych dostarczają atrakcyjnych narzędzi ułatwiających zarządzanie kampanią oraz jej efektami. To idealne rozwiązanie dla osób przebywających często z dala od komputera.
Jest to także dokonała forma dotarcia w szczególności do grupy docelowej jaką są kobiety. To one są najbardziej świadome swojego wyglądu i bardzo zwracają na niego uwagę. Celem tych działań było pokazanie negatywnych skutków palenia oraz wyostrzenie komunikacji jak np. kalkulator wydatków oraz zagrożeń jakie niesie używanie wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych.
Kluczem promocji działań było wykorzystanie claim’u „Nie palę, bo…” oraz pokazanie grupom docelowym dlaczego jest to ważne i jakie niesie korzyści dla zdrowia, ciała i umysłu. Angażowanie społeczności, którą udało się stworzyć w ramach działań promocyjnych miało na celu wzajemne motywowanie się do podjęcia wyzwania rzucenia nałogu. Hasło wykorzystywano we wszystkich narzędziach zaplanowanych do realizacji, dzięki czemu zainteresowane osoby łatwo znalazły informacje wpisując hasło „Nie palę, bo…”, w wyszukiwarkę czy w social media. Zastosowanie nieskończonego zdania daje możliwość domyślnego uzupełnienia go przez odbiorców kampanii. Agencja stworzyła również dedykowane na potrzeby danej akcji oraz komunikacji zdania jak np. „Nie palę bo, chce być zdrowy”, „Nie palę, bo ćwiczę”, „Nie palę, bo jestem w ciąży” – tak, aby pokazać grupom docelowym przykładowe powody oraz zmotywować ich do podania swoich, przekazania informacji dalej, a przede wszystkim osobistego zaangażowania.
Roadshow to jedno z ważniejszych działań w projekcie informacyjno-edukacyjnym „Nie palę, bo…”. Ogólnopolska akcja polegała na zaproszeniu pracowników do mobilnego gabinetu konsultacyjno-
Gabinet mobilny dotarł pod siedziby firm w całej Polsce. Odwiedził 27 zakładów pracy w 16 województwach. Przebadano 1077 pracowników i przeprowadzono 505 konsultacji. W tym celu załoga pokonała 7,5 tys. kilometrów. Każde wydarzenie było zaplanowane na około 5 godzin.
Narzędzia komunikacji wykorzystuje się przede wszystkim w budowaniu świadomości marki/kampanii na rynku. Służą zarówno specjalistom od komunikacji, jak i marketingu, public relations czy social mediów. Dzisiaj najważniejsze są natomiast działania zintegrowane, które połączą wszystkie aspekty kampanii w celu wzrostu świadomości prezentowanych przez nią wartości, w tym treści edukacyjnych. Odpowiednio dostosowane narzędzia ułatwiają pracę oraz maksymalnie przyspieszają osiągnięcie efektów. Zaliczają się do nich: poszerzenie zasięgów kampanii, wzrost jej rozpoznawalności oraz zauważalny wzrost utożsamiania się z przekazami promowanymi przez dane akcje, w tym przypadku „Nie palę, bo…” oraz „Firma wolna od tytoniu”.
Grupa Artemis Sp. z o. o.
Telefon:
+48 690 544 069
E-mail:
info@grupaartemis.pl
ul. Fabryczna 9 lok. 3
00-446 Warszawa
Administratorem danych osobowych jest Grupa Artemis Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie 00-446, przy ulicy Fabrycznej 9 lok. 3, tel. 690 544 069, info@grupaartemis.pl Podanie danych jest dobrowolne i jest warunkiem udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie, a ich niepodanie uniemożliwi udzielenie odpowiedzi. Dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora) oraz marketingu (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora). Dane będą przechowywane do czasu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Każdej osobie przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, a także sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na potrzeby marketingu.
Copyright © 2021 Grupa Artemis Sp. z o. o. All rights reserved.