Case Study →
Jako Agencja PR przy pomocy komunikacji z mediami i otoczeniem marki pomagamy budować reputację swoich klientów. Odpowiednio wybrane Firmy PR w trakcie współpracy stają się zaufanym partnerem i doradcą, który wspiera w podejmowaniu dobrych, długofalowych decyzji wizerunkowych.
Co to jest public relations i jaką pełni funkcję?
Public relations najczęściej tłumaczony jest w języku polskim jako kreowanie wizerunku firmy. Ale czym właściwie jest? Definicja public relations (inaczej PR lub pijar) mówi nam, że to świadome, konsekwentne i planowe działania mające na celu kreowanie pozytywnego wizerunku oraz budowanie i utrzymanie trwałych więzi organizacji z otoczeniem rynkowym.
Istnieją trzy główne funkcje public relations:
Główne cele public relations
Wyznaczenie celów kampanii PR, którą prowadzimy ma fundamentalne znaczenie dla kolejnych etapów budowania strategii promocji marki. W zależności od tego jakie działania w ramach public relations zamierzamy osiągnąć należy pamiętać, że są one uzależnione od takich dziedzin jak: marketing, komunikacja społeczna, zarządzanie.
Głównym celem marketingu w public relations jest kreowanie wizerunku firmy przy pomocy mediów społecznościowych. Przekazywanie informacji o działalności przedsiębiorstwa, ich produktach i usługach.
Nasz pijarowiec w przypadku komunikacji społecznej zarządza informacjami, które przyczyniają się do tego, że odbiorcy mają świadomość konieczności i niezbędności istnienia organizacji czy danej marki.
W przypadku zarządzania nasz specjalista PR ma za zadanie skutecznie, sprawnie i planowo komunikować się wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy.
Cele public relations można podzielić na:
Techniki i narzędzia public relations
Budowanie wizerunku i reputacji firmy jest niezwykle istotnym zadaniem. Wykorzystujemy do tego narzędzia PR, które poprawiają zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną ocenę Twojej firmy. Narzędzia public relations ułatwiają pracę i przyśpieszają osiągnięcie zamierzonych efektów, założonych przez markę. Zaliczamy do nich PR wewnętrzny i PR zewnętrzny.
PR wewnętrzny
Wewnętrzny public relations wpływa na zaangażowanie pracowników, motywację ich do pracy oraz sprawia, że pracownicy identyfikują się z organizacją, są lojalni wobec swojego pracodawcy i wspierają osiąganie celów biznesowych przedsiębiorstwa.
Do prowadzenia tych działań wykorzystujemy m. in.:
PR zewnętrzny
Dobra reputacja na rynku jest podstawą pozytywnego wizerunku firmy, który stanowi kluczową i niematerialną wartość przedsiębiorstwa. Działania public relations ukierunkowane są na zewnętrzne otoczenie firmy.
Skutecznymi narzędziami PR zewnętrznego, które stosujemy są m. in.:
Do prowadzenia tych działań wykorzystujemy m. in.:
PR zewnętrzny
Dobra reputacja na rynku jest podstawą pozytywnego wizerunku firmy, który stanowi kluczową i niematerialną wartość przedsiębiorstwa. Działania public relations ukierunkowane są na zewnętrzne otoczenie firmy.
Skutecznymi narzędziami PR zewnętrznego, które stosujemy są m. in.:
Jak wygląda kampania PR?
Kampania PR to w pierwszej kolejności odnalezienie i przygotowanie odpowiednich kanałów komunikacji, przy pomocy których uda się budować pozytywny i wiarygodny wizerunek firmy. Na podstawie Twoich wymagań określamy wspólne narzędzia. Działania PR mają na celu uzyskanie aprobującego odbioru usług lub produktów przez rynek i klientów docelowych.
Pamiętaj, że kampania public relations to nie tylko podstawowe działania marketingowe, ale zbiór zadań, które wiążą się z kreowaniem wizerunku w internecie. Dobry PR to możliwość zdobycia zainteresowania wśród młodych odbiorców i nowoczesnych przedsiębiorstw.
Kampania PR składa się z podstawowych elementów, jak np.:
Jak stworzyć skuteczną strategię public relations?
Skuteczny PR wymaga długoterminowego planowania, przemyślanych działań i efektywnej techniki, które będą koordynowane przez kompetentne osoby. W naszej Agencji PR znajdziesz takich specjalistów!
Jakie elementy powinna zawierać skuteczna strategia PR?
Public relations w internecie (ePR) polega na kształtowaniu stosunków firmy z otoczeniem dzięki wykorzystaniu usług dostępnych w sieci.
Nasza Agencja public relations wykorzystuje usługi PR w internecie poprzez:
Wybór agencji do działań PR
Wybranie dobrej agencji public relations zdecydowanie wpływa na sukces marki. Przed podjęciem decyzji, sprawdź dlaczego właśnie z nami chcesz współpracować. Zobacz nasze dotychczasowe osiągnięcia, poznaj w jakich sektorach się poruszamy i w czym się specjalizujemy. Korzystając z naszych usług masz gwarancję, że zapewniamy:
Z nami osiągniesz swoje cel
Copyright © 2021 Grupa Artemis Sp. z o. o. All rights reserved.